Spilleklar - internasjonalt anerkjent oppvarming

Oppvarmingsprogrammet «Spilleklar», også kjent som «The 11+» er laget for at fotballspillere skal kunne unngå skader.

Se video

Strukturert oppvarming gir en god start på fottballtreningen

Oppvarmingsprogrammet er basert på varierte balanse-, spenst- og styrkeøvelser. Ved å ta det i bruk kan mange av de vanligste skadene unngås. Det gir også en god start på fotballtreningen. Løpsøvelsene i programmet er i tillegg egnet som oppvarming til kamper.

Reduserer skader med 30–50 %

Det er lagt inn progresjon i de fleste øvelsene for å øke vanskelighetsgraden underveis, slik at treningsutbyttet kan opprettholdes etter hvert som du blir bedre. Programmet reduserer skader med 30–50 %, under forutsetning at det blir brukt minst 2 ganger i uken.

Hold deg skadefri

Exercises

  • Nivå 1

    18 Øvelser Last ned pdf

    Det er viktig at du holder fokus på på riktig løps- og landingsteknikk. Hofte, kne og ankel skal være i en rett linje (kne over tå) og landinger skal alltid utføres med to ben.

  • Nivå 2

    16 Øvelser Last ned pdf

    Det er viktig at du holder fokus på på riktig løps- og landingsteknikk. Hofte, kne og ankel skal være i en rett linje (kne over tå) og landinger skal alltid utføres med to ben.

  • Nivå 3

    16 Øvelser Last ned pdf

    Det er viktig at du holder fokus på på riktig løps- og landingsteknikk. Hofte, kne og ankel skal være i en rett linje (kne over tå) og landinger skal alltid utføres med to ben.

Related Articles